トップ 差分 一覧 ソース 検索 ヘルプ PDF ログイン

wxConnection

原文はこちらをご覧下さい。

wxConnection

wxConnectioinオブジェクトは、クライアント−サーバ間のコネクションを表現する。wxClientオブジェクトを使用したコネクションの確立、またはwxServerオブジェクトによりコネクションが受け入れられることにより作成される。wxConnectionのメンバを呼ぶことにより、またはそのメンバをオーバーライドすることにより、DDE(Dynamic Data Exchange)ライクな通信の大部分を制御できる。wxDDEConnectionを使用した実際のDDEベースの実装は、Windowsでのみ利用可能である。しかし、同じAPIを持つwxTCPConnectionを使用すると、プラットフォームに依存しない、ソケットベースのAPIの使用が可能である。

A wxConnection object represents the connection between a client and a server. It is created by making a connection using a wxClient object, or by the acceptance of a connection by a wxServer object. The bulk of a DDE-like (Dynamic Data Exchange) conversation is controlled by calling members in a wxConnection object or by overriding its members. The actual DDE-based implementation using wxDDEConnection is available on Windows only, but a platform-independent, socket-based version of this API is available using wxTCPConnection, which has the same API.

アプリケーションは、コミュニケーションイベントハンドラをオーバーライドするために、通常wxConnectionから新しいコネクションクラスを継承すべきである。

An application should normally derive a new connection class from wxConnection, in order to override the communication event handlers to do something interesting.

基本クラス

wxConnectionBase
wxObject

インクルードファイル

<wx/ipc.h>


wxIPCFormatは以下のように定義されている。:

wxIPCFormat is defined as follows:

enum wxIPCFormat
{
  wxIPC_INVALID =          0,
  wxIPC_TEXT =             1,  /* CF_TEXT */
  wxIPC_BITMAP =           2,  /* CF_BITMAP */
  wxIPC_METAFILE =         3,  /* CF_METAFILEPICT */
  wxIPC_SYLK =             4,
  wxIPC_DIF =              5,
  wxIPC_TIFF =             6,
  wxIPC_OEMTEXT =          7,  /* CF_OEMTEXT */
  wxIPC_DIB =              8,  /* CF_DIB */
  wxIPC_PALETTE =          9,
  wxIPC_PENDATA =          10,
  wxIPC_RIFF =             11,
  wxIPC_WAVE =             12,
  wxIPC_UNICODETEXT =      13,
  wxIPC_ENHMETAFILE =      14,
  wxIPC_FILENAME =         15, /* CF_HDROP */
  wxIPC_LOCALE =           16,
  wxIPC_PRIVATE =          20
};

参考

wxClient, wxServer, プロセス間通信の概要

メンバ

wxConnection::wxConnection
wxConnection::Advise
wxConnection::Execute
wxConnection::Disconnect
wxConnection::OnAdvise
wxConnection::OnDisconnect
wxConnection::OnExecute
wxConnection::OnPoke
wxConnection::OnRequest
wxConnection::OnStartAdvise
wxConnection::OnStopAdvise
wxConnection::Poke
wxConnection::Request
wxConnection::StartAdvise
wxConnection::StopAdvise

wxConnection::wxConnection

wxConnection()

wxConnection(char* buffer, int size)

コネクションオブジェクトを構築する。wxConnectioinを継承したユーザ定義のコネクションオブジェクトが無い場合、コンストラクタを直接呼ぶべきではない。なぜなら、デフォルトのコネクションオブジェクトは、コネクションの要求(または受け入れ)の準備をするからである。しかし、ユーザが自身の継承コネクションオブジェクトを定義する場合、wxServer::OnAcceptConnectionおよび(または)wxClient::OnMakeConnectionメンバは、新しいコネクションオブジェクトを構築するような関数に置き換えるべきである。

Constructs a connection object. If no user-defined connection object is to be derived from wxConnection, then the constructor should not be called directly, since the default connection object will be provided on requesting (or accepting) a connection. However, if the user defines his or her own derived connection object, the wxServer::OnAcceptConnection and/or wxClient::OnMakeConnection members should be replaced by functions which construct the new connection object.

wxConnectionコンストラクタに引数が無い場合、wxConnectionオブジェクトは、必要なメモリを確保して自身でコネクションバッファを管理する。プログラマが準備したバッファは必要に応じて増やされることは無いため、充分なバッファが無いと、プログラムはアサートする。プログラマが準備したバッファは、主に下位互換のために存在する。

If the arguments of the wxConnection constructor are void then the wxConnection object manages its own connection buffer, allocating memory as needed. A programmer-supplied buffer cannot be increased if necessary, and the program will assert if it is not large enough. The programmer-supplied buffer is included mainly for backwards compatibility.

wxConnection::Advise

bool Advise(const wxString& item, char* data, int size = -1, wxIPCFormat format = wxCF_TEXT)

渡されたitemに関連付けられたデータの変更をクライアントに通知するために、サーバアプリケーションにより呼ばれる。クライアントコネクションのwxConnection::OnAdviseメンバが呼ばれる。成功時には、trueが返る。

Called by the server application to advise the client of a change in the data associated with the given item. Causes the client connection's wxConnection::OnAdvise member to be called. Returns true if successful.

wxConnection::Execute

bool Execute(char* data, int size = -1, wxIPCFormat format = wxCF_TEXT)

サーバ上のコマンドを実行するために、クライアントアプリケーションにより呼ばれる。サーバに対する任意のデータを転送することもできる(その点ではwxConnection::Pokeと同様である)。サーバコネクションのwxConnection::OnExecuteが呼ばれる。成功時にはtrueを返す。

Called by the client application to execute a command on the server. Can also be used to transfer arbitrary data to the server (similar to wxConnection::Poke in that respect). Causes the server connection's wxConnection::OnExecute member to be called. Returns true if successful.

wxConnection::Disconnect

bool Disconnect()

クライアントまたはサーバアプリケーションにより、他のプログラムから切断するために呼ばれる。wxConnection::OnDisconnectメッセージが他のプログラムの対応するコネクションオブジェクトに送られる。成功時、または既に切断されているときにはtrueを返す。Disconnectを呼んだアプリケーションは、その接続側で明示的に破棄されなければならない。

Called by the client or server application to disconnect from the other program; it causes the wxConnection::OnDisconnect message to be sent to the corresponding connection object in the other program. Returns true if successful or already disconnected. The application that calls Disconnect must explicitly delete its side of the connection.

wxConnection::OnAdvise

virtual bool OnAdvise(const wxString& topic, const wxString& item, char* data, int size, wxIPCFormat format)

Adviseを使用した時に、渡されたitemに関連したデータの変更をサーバがクライアントに通知する際、クライアントアプリケーションに送られるメッセージ。

Message sent to the client application when the server notifies it of a change in the data associated with the given item, using Advise.

wxConnection::OnDisconnect

virtual bool OnDisconnect()

他のアプリケーションが接続の終了を通知する際に、クライアントまたはサーバアプリケーションに送られるメッセージ。デフォルトの動作は、コネクションオブジェクトを破棄し、trueを返す。そのため、コネクションオブジェクトがもう使用できないことを知るために、通常、アプリケーションはOnDisconnectをオーバーライドする(最後に、継承メソッドを呼んだほうが良い)。

Message sent to the client or server application when the other application notifies it to end the connection. The default behaviour is to delete the connection object and return true, so applications should generally override OnDisconnect (finally calling the inherited method as well) so that they know the connection object is no longer available.

wxConnection::OnExecute

virtual bool OnExecute(const wxString& topic, char* data, int size, wxIPCFormat format)

Executeを使用した時、渡されたdataを実行するよう、クライアントがサーバに通知する際にサーバアプリケーションに送られるメッセージ。このメッセージに関連付けられるitemが無いことに注意。

Message sent to the server application when the client notifies it to execute the given data, using Execute. Note that there is no item associated with this message.

wxConnection::OnPoke

virtual bool OnPoke(const wxString& topic, const wxString& item, char* data, int size, wxIPCFormat format)

渡されたdataを受け付けることをクライアントがサーバに通知する際、サーバアプリケーションに送られるメッセージ。

Message sent to the server application when the client notifies it to accept the given data.

wxConnection::OnRequest

virtual char* OnRequest(const wxString& topic, const wxString& item, int *size, wxIPCFormat format)

クライアントがwxConnection::Requestを呼んだときに、サーバアプリケーションに送られるメッセージ。サーバのOnRequestメソッドは、文字列で応答するか、データが無いことを意味するNULLで応答し、*sizeを設定しなければならない。当然、その文字列は、関数から戻った後も存続しなければならない。

Message sent to the server application when the client calls wxConnection::Request. The server's OnRequest method should respond by returning a character string, or NULL to indicate no data, and setting *size. The character string must of course persist after the call returns.

wxConnection::OnStartAdvise

virtual bool OnStartAdvise(const wxString& topic, const wxString& item)

クライアントが、渡されたtopicとitemに対する"通知ループ(advise loop)"の開始を希望するとき、クライアントからサーバアプリケーションに送られるメッセージ。サーバは、falseを返すことで、拒否することができる。

Message sent to the server application by the client, when the client wishes to start an 'advise loop' for the given topic and item. The server can refuse to participate by returning false.

wxConnection::OnStopAdvise

virtual bool OnStopAdvise(const wxString& topic, const wxString& item)

クライアントが、渡されたtopicとitemに対する"通知ループ(advise loop)"の停止を希望するときに、クライアントからサーバに送られるメッセージ。サーバは、falseを返すことにより通知ループの停止を拒否することができるが、実際にはそれほど意味が無い。

Message sent to the server application by the client, when the client wishes to stop an 'advise loop' for the given topic and item. The server can refuse to stop the advise loop by returning false, although this doesn't have much meaning in practice.

wxConnection::Poke

bool Poke(const wxString& item, char* data, int size = -1, wxIPCFormat format = wxCF_TEXT)

サーバにデータを送信(poke)するために、クライアントアプリケーションから呼ばれる。サーバに任意のデータを転送する際に使用できる。サーバコネクションのwxConnection::OnPokeメンバが呼ばれる。サイズが−1の場合、サイズは文字列長から計算される。

Called by the client application to poke data into the server. Can be used to transfer arbitrary data to the server. Causes the server connection's wxConnection::OnPoke member to be called. If size is -1 the size is computed from the string length of data.

成功時にはtrueを返す。

Returns true if successful.

wxConnection::Request

char* Request(const wxString& item, int *size, wxIPCFormat format = wxIPC_TEXT)

サーバからのデータを要求するために、クライアントアプリケーションから呼ばれる。サーバコネクションのwxConnection::OnRequestメンバが呼ばれる。sizeは、NULLまたは要求されたitemのサイズを受け取るための引数へのポインタである。

Called by the client application to request data from the server. Causes the server connection's wxConnection::OnRequest member to be called. Size may be NULL or a pointer to a variable to receive the size of the requested item.

成功時には文字列(実際には、コネクションのバッファへのポインタ)を返し、失敗時にはNULLを返す。このバッファは削除されてはならない。

Returns a character string (actually a pointer to the connection's buffer) if successful, NULL otherwise. This buffer does not need to be deleted.

wxConnection::StartAdvise

bool StartAdvise(const wxString& item)

サーバで通知ループ(advise loop)が開始したかどうかを問い合わせるために、クライアントアプリケーションにより呼ばれる。サーバコネクションのwxConnection::OnStartAdviseメンバが呼ばれる。サーバが了承した場合にはtrueを返し、そうでなければfalseを返す。

Called by the client application to ask if an advise loop can be started with the server. Causes the server connection's wxConnection::OnStartAdvise member to be called. Returns true if the server okays it, false otherwise.

wxConnection::StopAdvise

bool StopAdvise(const wxString& item)

通知ループ(advise loop)が停止できるかどうか問い合わせるために、クライアントアプリケーションにより呼ばれる。サーバコネクションのwxConnection::OnStopAdviseメンバが呼ばれる。サーバが了承した場合はtrueを返し、そうでなければfalseを返す。

Called by the client application to ask if an advise loop can be stopped. Causes the server connection's wxConnection::OnStopAdvise member to be called. Returns true if the server okays it, false otherwise.

最終更新時間:2006年03月10日 19時19分15秒